GGD Investments behandelt belangrijke actualiteiten tijdens tweede Backoffice dag!

Na haar eerste geslaagde Backoffice dag, organiseerde GGD Investments gisteren opnieuw een dag voor alle backoffice medewerkers van de GGD participaties. Het doel, bespreken van actualiteiten en elkaar beter leren kennen om in de toekomst meer samen te gaan werken! Ook dit keer was het een geslaagde dag met veel interactie tussen alle medewerkers. 

Voor alle participaties binnen de GGD groep is een stevig fundament essentieel om gestaag verder te groeien. Jaarrekeningen zijn hier een belangrijk onderdeel in. Dit was dan ook een van de onderwerpen tijdens deze dag. Daarnaast zijn vele participaties actief in de consultancy branche, waardoor het belangrijk is dat zaken en processen met betrekking tot de medewerkers soepel verlopen. Om deze reden kwamen de volgende onderwerpen ook aan bod: processen (optimalisatie), nieuwe uren boeken in AFAS, werkkostenregeling en werkbeschrijvingen.

Ook was de nieuwe Europese privacy wetgeving, die per 25 mei ingaat, een belangrijk onderdeel. Dit wordt ook wel de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) genoemd en heeft veel invloed op de bedrijfsvoering van alle GGD participaties. Deze nieuwe wet zorgt onder meer voor versterking en uitbreiding van privacyrechten, meer verantwoordelijkheden voor organisaties en stevige bevoegdheid om boetes tot 20 miljoen euro op te leggen. Organisaties moeten onder andere schriftelijke toestemming krijgen om persoonsgegevens te verzamelen, personen moeten beter geïnformeerd worden over wat er gebeurd met hun gegevens en er moet een duidelijk beleid zijn voor gegevensbescherming. Lees er alles over in de AVG in een notendop van de Autoriteit Persoonsgegevens.


Vionq lanceert nieuwe ERP-oplossing, Worxflow!

Bedrijven willen slimmer samenwerken en dat gaat anno 2018 ook gepaard met digitaal samenwerken. Tegenwoordig kunnen die losse tools en spreadsheets echt niet meer. Vionq ontwikkelende dan ook Worxflow. Dit is de ERP-oplossing voor detacheringsbedrijven om processen te stroomlijnen en snel in te kunnen spelen op de vraag in de markt. 

Detacheerders werken vaak met AFAS, maar hebben daarnaast ook een ander recruitment systeem nodig. Dit terwijl beide systemen vele overlappende functionaliteiten hebben. Vionq vond dat dit anders kon en is gaan onderzoeken wat het ene systeem uniek maakt ten opzichte van het andere. Hieruit bleek dat de zoektechnologie van een recruitment systeem uniek is en dat Afas dit mist. Om ervoor te zorgen dat detacheerders één systeem hebben voor het gehele werkproces, ontwikkelde Vionq daarom Worxflow.

Worxflow geeft iedereen in de organisatie de tools om slimmer te werken met meer resultaat en minder inspanning. Dankzij één software oplossing stroomlijn je nu alle processen in de organisatie. Van vacature tot factuur. Deze tool is dan ook toe te passen op het gebied van Sales, Recruitment, Finance & Control en HR. Verhoog de scoringskans en klanttevredenheid, laat je niet beperken in het vinden van talent, krijg inzicht in interne en externe performance en zorg voor langblijvende inzetbaarheid van medewerkers. En dit allemaal met maar één tool. 

Meer informatie en bent u geïnteresseerd? Ga naar www.worxflow.nl en vraag een demo aan!


Testpeople lanceert vandaag weer een nieuw zusje. Intellify, het data zusje van Testpeople!

Intellify is gespecialiseerd in het detacheren van data analisten en BI consultants, die de klant helpen om waarde te halen uit de data die zij verzamelen. De wereld draait om data. Overal wordt data verzameld, maar als je niks doet met die data heb je er weinig aan. Intellify schiet daarbij te hulp! Intellify helpt haar klanten niet alleen door inzicht te krijgen in alle datastromen, ze zorgen ook dat zij hier daadwerkelijk iets mee kunnen doen.

Het idee van de oprichting van Intellify kwam voort uit een van de medewerkers van Testpeople. Collega Pieter begon als tester, maar kreeg bij zijn opdrachten steeds meer te maken met de wereld van data en werd zo de eerste Data Analist binnen Testpeople. Hij wilde hier verder mee gaan. Echter net zoals bij de oprichting van Codepeople en Valueminds lag de focus van Testpeople niet bij data analytics. Daar in tegen wilde ze wel mee gaan met de ambitie van Pieter, waardoor Intellify werd opgericht. Meerdere collega’s zijn inmiddels bezig met opdrachten in (big) data en business intelligence. Meer informatie en geïnteresseerd? Ga naar www.intellify.nl!


De jaarlijkse ski trip van Bright Cape en Pipple was weer geslaagd!

Ook dit jaar stond de ski trip naar St Anton am Arlberg van Bright Cape en Pipple weer gepland. En wat hing er ook dit jaar weer een top sfeer! Vorig jaar gingen zij met 34 medewerkers naar het ski gebied en dit jaar met maar liefst 56 medewerkers. Veel medewerkers werken als consultants bij klanten en zien daarom andere collega’s niet even veel. De ski trip is dan ook het perfecte moment om elkaar beter te leren kennen en bij te praten! 

Elke dag gingen er verschillende groepjes de piste op om vervolgens in de MoosterWirt bij elkaar te komen en het feest te starten. Goede feestjes, lekker eten en vooral een heel leuke groep. Kortom, het was weer een fantastische vakantie!

 

   

   

 


GGD Investments organiseert geslaagde Backoffice teambuilding dag!

Bij GGD Investments is een stevig fundament en samen groeien erg belangrijk. Om deze reden organiseerde GGD Investments gisteren haar eerste teambuilding dag voor alle backoffice medewerkers binnen de GGD participaties. Het doel, elkaar beter leren kennen om in de toekomst meer samen te gaan werken!

Medewerkers kunnen veel van elkaar leren. GGD Investments wil daarom de pijler samen groeien ook meer gaan toepassen binnen het backoffice onderdeel van de organisaties. De controllers van GGD Investments Matthijs en Lisanne staan altijd klaar om problemen te bespreken, maar zij vinden het ook belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om ook elkaar vragen te stellen. Daarnaast willen zij iedereen hiermee stimuleren om meer met elkaar te sparren over zaken waar iemand tegen aan loopt.

Tijdens de teambuilding dag waren er enkele groepsactiviteiten georganiseerd en was er gezorgd voor zowel een lekkere lunch als een diner. Om de samenwerkingskills van alle medewerkers echt op de proef te stellen, gingen zij in teams naar een escaperoom! Midden op de dag werden de medewerkers geïnformeerd over verschillende actuele werk gerelateerde onderwerpen die ook uitgebreid werden doorgenomen in een groepsdiscussie.

Kortom een top dag!


GGD Investments houdt zich bezig met maatschappelijk project: Designweek@OBSbrandevoort

Bij GGD investments zien we dat de vaardigen van de 21ste eeuw steeds belangrijker worden. Deze worden dan ook veelal toegepast binnen de participaties. Om deze reden ondersteunt GGD Investments een maatschappelijk project op een lagere school. De OBS Brandevoort in Helmond wil namelijk het Designweek@school concept implementeren voor al haar 700 basisschoolleerlingen.

Tijdens de Designweek@school gaan de leerlingen in vier verschillende labs aan de hand van leuke en uitdagende opdrachten kennismaken met 21eeuwse vaardigheden zoals Programmeren, Computational thinking en Design thinking.  Daarnaast werken zij met de hele school aan een Duurzame Design Challenge. Het gekozen onderwerp hiervoor is ‘Veilige School(omgeving)’. Met behulp van Design thinking gaan de kinderen oplossingen bedenken voor deze uitdaging. Alle kinderen van groep 1 t/m 8 doen mee en krijgen in elk lab lessen aangeboden die aansluiten bij de belevingswereld en het niveau van het kind. Creatief denken, je verplaatsen in een ander, samenwerken en uitproberen staan hierbij centraal.

De school wil naast de toevoeging van de Designweek@OBSbrandevoort zich in het algemeen meer gaan focussen op de implementatie van ondernemen, onderzoeken en ontwerpen in het reguliere schoolprogramma. Ze hebben namelijk de ambitie om een Brainport school te worden. Luuk Jeuken is mede initiatiefnemer en denkt mee aan de strategie rondom deze ambitie. Daarnaast zorgt hij samen met de andere organisatoren voor de verbinding tussen het bedrijfsleven en de school door zijn netwerk open te stellen. Pipple, één van de GGD participaties, heeft al aangegeven een kindercollege met betrekking tot Data Science te willen geven. Om alle initiatieven waaronder een Designweek@OBSbrandevoort te realiseren, houdt Luuk zich samen met andere enthousiaste ouders ook bezig met het verkrijgen van funding en subsidie.

Ga naar http://designweekatschool.nl/ of mail harolddonkers@obsbrandevoort.nl voor meer informatie en om je op te geven als vrijwilliger. Dan kunnen wij er een super week van kunnen maken!