Bright Cape introduceert nieuw data science label Pipple!

Na de start van Bright Cape in 2014 breekt een volgende fase aan die vraagt om nieuwe keuzes. Bright Cape lanceert hiervoor een nieuw label met de naam ‘Pipple’. De snelheid van ontwikkelingen in de markt en de toegenomen diversiteit en specialisering in het data science en big data landschap vragen om een duidelijke focus. Om die reden is er gekozen voor een aangescherpte propositie met twee labels waarin Pipple zich richt op data science innovatie en Bright Cape op data analytics & tooling met een focus op multidiciplinaire enterprise solutions.

“Het toepassen van de nieuwste technieken en het ontwikkelen van creatieve concepten is iets anders dan het bouwen van enterprise ready solutions. Dat houdt in dat een business oplossing in tegenstelling tot een creatief concept, onderhoudbaar moet zijn, geïntegreerd moet kunnen worden in verschillende systemen en gebruiksvriendelijk moet zijn.”, vertelt Serge Beniers, directeur van Bright Cape. Door twee labels in de markt te zetten, wordt Pipple het research & development label van Bright Cape. Beide directeuren geven aan dat zowel Bright Cape als Pipple door deze nieuwe positionering duidelijker en sterker in de markt staan en elkaar blijven aanvullen als partners binnen deze concurrerende markt.

Bright Cape is een solutions provider die organisaties inzichten en oplossingen geeft die resulteren in (concurrentie)voordelen en waarde-creatie. Dat wordt gerealiseerd door multidisciplinaire teams, die data science en analytics als vertrekpunt en klantwaarde als einddoel hebben. Bright Cape maakt gebruik van maturity scans waarbij inzichtelijk wordt wat de data maturiteit van een organisatie is en op basis hiervan tilt zij organisaties naar een hoger niveau.

“Pipple staat voor data science en creativiteit. Op een speelse manier combineren wij wiskunde en creativiteit om er zo voor te zorgen dat de klant intelligenter en efficiënter te werk kan gaan.”, legt Jeroen de Haas, directeur van Pipple uit. Pipple ziet Pippi Langkous als held en gebruikt haar motto “Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan!” als leidraad.

Bright Cape en Pipple zijn samen te vinden in het nieuwe kantoor op de Heggeranklaan 1 in Eindhoven en op hun websites: www.brightcape.nl en www.pipple.nl.


Terug naar nieuwsoverzicht